חברי הוועדה מבהירים: "אין קשר בין החקירה הממלכתית לפיצויי המשפחות"

    ישראל רובין No Comments on חברי הוועדה מבהירים: "אין קשר בין החקירה הממלכתית לפיצויי המשפחות"

    נציגי משרד האוצר בוועדה לבחינת פיצויי משפחות נפגעי מירון טוענים: "כאבנו עם המשפחות. ועדת החקירה בוחנת את כל הנושאים לעומק. מדיניות הממשלה לא לנקוט עמדה לפני מסקנות הוועדה" | ועדת החקירה הממלכתית לאסון מירון מבהירה, כי אין כל קשר בין החקירה המתנהלת בפני חברי הוועדה לבין שאלת הפיצויים למשפחות הנפגעים באסון | ביקורת קשה במשפחות השכולות

    צילום: פלאש 90
    23:02
    01.05.24
    אבי יעקב No Comments on מקסימום איכות במינימום מחיר: טיולי בין הזמנים זה מקס סטוק

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ועדת הפנים דנה היום (שלישי) בעניינם של נפגעי אסון מירון, שטרם קיבלו פיצויים. הדיון התקיים ביוזמתו של ח"כ מיכאל מלכיאלי. במסגרתה דרשו חברי הכנסת החרדים פיצויים למשפחות ההרוגים שמטה לחמם נשבר בדיוק כפי שנהגה המדינה באסון הקריסה באולמי ורסאי.

    נציג משרד האוצר שנכח בוועדה אמר: "כאבנו עם המשפחות. ועדת החקירה בוחנת את כל הנושאים לעומק. מדיניות הממשלה לא לנקוט עמדה לפני מסקנות הוועדה". למרות שלכאורה אין כל קשר בין החקירה המתנהלת בפני חברי הוועדה לבין שאלת הפיצויים למשפחות הנפגעים באסון אותה הבטיחה הממשלה הנוכחית.

    בעקבות פניית קול חי, הבהירו חברי הוועדה ליו"ר ועדת הפנים של הכנסת, כי גם בדו"ח הביניים שיפורסם בקרוב, לא תיכלל כל התייחסות לסוגיית הפיצויים, מאחר וזה לא המנדט שהוועדה קיבלה מהממשלה.

    לא זו בלבד אלא הדברים סותרים את עמדת משרדי הממשלה כפי שבאה לידי ביטוי בכמה דיונים בוועדות הכנסת, כחלק מניסיון התחמקות מתשלום הפיצויים למשפחות נפגעי האסון.

    ח"כ יעקב אשר אמר בוועדה: "בכתב המינוי של הוועדה לא מוזכר פיצויים. סגן השר חמד עמאר ביקש לדחות את הצעת החוק שלי למתן פיצויים למשפחות, בטענה שהוא צריך להתארגן. הפיצויים לא קשורים לטופוגרפיה של ההר. אל תסמאו עיניים".

    ישראל דיסקין, אחיו של שמחה דיסקין ז"ל: "ממשלת ישראל שאשמה באסון תשלם בסופו של דבר, לאחר שתיתבע בבית המשפט. מדובר בסיוע ראשוני שהולך להתקזז עם הפיצויים שייפסקו בסוף. סיוע לקנות לחם וחלב למשפחות".

    ישעיהו פוגל, אביו של ידידיה פוגל ז"ל": "כל הכבוד למשרד האוצר ששומרים על אוצר המדינה, אבל שהם יידעו שבסופו של דבר הכל ישולם מהאוצר. אז לתת את המקדמה הזו שאחר כך מקוזזת זה פשוט חבל שהם לא עושים את זה. אתם צריכים לשים לנגד עיניכם ש-43 המשפחות האלה יחזרו לחיים בצורה נורמטיבית שיהיה להם את הנשימה הזו. וזה מה שאני מצפה מכם".

    אתי ליבמן, הביטוח הלאומי: "יש חוק ביטוח לאומי. כל אדם שנגרם לו אסון חלים עליו, מטעמי שיוויון, אותם כללים. אם רוצים סיוע יוצא דופן זה צריך להעשות בחקיקה".



    0 תגובות